Případová studie
Příběh dnes již velmi známého medového dortu Marlenka se začal psát již v roce 2003, kdy vznikla stejnojmenná společnost a začala vyrábět své produkty v prvním provoze. V té době měla pouze jediného zaměstnance. Od té doby se však již mnohé změnilo.
Marlenka nyní vyváží své produkty do 52 zemí světa a v loňském roce svůj vlastní e-shop. A to i díky nám. Vyžádali jsme si zpětnou vazbu a hodnocení našich služeb přímo od majitele e-shopu emarlenka.cz – pana Raula Stuchlíka, abychom vám mohli přinést autentické informace o tom, jak vlastně tohle vzájemné sladké partnerství funguje.
E-shop Marlenka
E-shop eMarlenka.cz byl, mimo jiné, vytvořen z důvodu komplexní prezentace celého sortimentu společnosti Marlenka. V podstatě se jedná o online verzi kamenné podnikové prodejny, kde je navíc možné vybrané výrobky objednat s dodáním balíkovou službou. Přínosem e-shopu je také rychlé uvedení produktů na trh, přímá komunikace se zákazníky včetně sběru dat a příležitost zpružnit rozhodnutí o navýšení výrobních kapacit nejúspěšnějších výrobků.
Se založením e-shopu se ale váže také nutnost vyřešení logistiky a všech procesů s ní spojených. Zde se naskytnul prostor, který Dextrum využilo a nabídlo své expertní řešení. Výhod, které hrály v náš prospěch, bylo mnoho, důležitými faktory tak byla například důvěryhodnost týmu či vzájemná blízkost výrobní haly Marlenka a nového moderního skladu Dextrum.
E-shop eMarlenka.cz byl spuštěn teprve v polovině roku 2022, je tedy zatím brzy na bilancování úspěšnosti. Co ale rozhodně zhodnotit můžeme, je skvělý start. Byl zaznamenán velký zájem zákazníků a v recenzích je často zmiňováno právě bezchybné a rychlé doručení objednávek, které Dextrum garantuje. Jsme rádi, že i díky nám se e-shop eMarlenka.cz může chlubit zlatým certifikátem Heureka za vynikající recenze a poskytované služby.
„Mám velikou radost, že jsme získali zlatý certifikát Heureky za vynikající recenze a poskytované služby zákazníkům. Ti v hodnocení obchodu nejčastěji zmiňují rychlost dodání, a to je především vaše zásluha, Dextrum Fulfillment. Děkuji vám za bezvadnou spolupráci.“ říká Raul Stuchlík, COO Marlenky.
Požadavky na důvěryhodného partnera pro logistiku tedy nemohou být skromné. Nejen eMarlenka.cz, ale všichni klienti by měli při výběru partnera pro logistiku klást důraz na kvalitu nabízených služeb a jejich spolehlivost. Začínajícím e-shopům pak eMarlenka.cz také radí, aby dobře zvolily platformu pro svůj e-shop (ta totiž hraje při budoucích integracích významnou roli a dobrá vzájemná propojitelnost je klíčová), všechno řádně otestovaly, než spustí ostrý provoz, a měly do detailu promyšlenou celkovou koncepci a ekonomiku.
„Důležité je také ptát se na rady zkušených odborníků a oslovovat silné partnery, kteří jsou uznáváni ve svém oboru. V začátcích je nesmírně důležité soustředit se pouze na své podnikání a ostatní přenechat partnerům, kteří pomohou vše rozběhnout tím správným směrem,“ radí Raul Stuchlík.
V eMarlence si obzvlášť cení, že nemusí řešit žádné zbytečné reklamace a milým nečekaným zjištěním bylo také to, že Dextrum dokáže hlídat a kontrolovat datum spotřeby výrobků, pravidelně reportovat jejich stav a kompletovat výhodné sety, které e-shop nabízí v akcích. Díky vysoké škálovatelnosti se navíc není třeba obávat velkého náporu objednávek, který může kvůli akcím vzniknout.
A jaké jsou vzájemné plány do budoucna? Chceme pomoci eMarlence dosáhnout na 10milionový milník v ročním obratu a promyslet možnost customizace balíčků či zakázkového balení dárkových setů.
Pokud i vy se právě teď snažíte rozseknout důležité rozhodnutí o spuštění vlastního e-shopu pro vaše podnikání, neváhejte se na nás obrátit. Rádi pomůžeme i vám rozjet váš sladký sen.