V uplynulých dnech jsme se zúčastnili již 4. ročníku největšího českého veletrhu pro on-line business a e-commerce Czech On-line Expo. Veletrh nabitý tématikou v oblasti marketingu, jako je SEO, webový design, PPC, analýzy dat, obsahový marketing, strategie, nové trendy v emailingu či projektový management, byl plný také inspirace v oblasti logistiky, obalového materiálu nebo nabídky dopravců. Za externí poskytovatele služeb skladové logistiky jsme se pro začátek roku 2023 rozhodli vystavovat také my, Dextrum Fulfillment.
Ve dnech 22. a 23. února 2023 se na ploše 7 000 m² představila více jak stovka firem, sálem prošlo přes 2000 účastníků, další část pak sledovala živý stream z akce a proběhlo 22 přednášek a odborných konferencí v 8 přednáškových sálech s 24 spíkry. Akce se tak v Česku řadí mezi největší ve svém oboru.
V letošním roce nás obzvášť těšila vysoká návštěvnost našeho stánku. Na veletrh od nás přijali pozvání také naši klienti a představitelé e-shopů, se kterými jsme ve spojení již z loňského ročníku COE. O fungování skladové logistiky Dextrum chtěla vědět více i velká část nových návštěvníků, pro které je robotizovaný Fulfillment aktuální téma a zvažují jeho využití. Mile nás překvapilo také osobní setkání s našimi partnery, zejména těmi, u nichž byl zrod naší vzájemné spolupráce nastartován jen v online prostředí. Mezi návštěvníky se tak vystřídali například zástupci největšího evropského integrátora, společnosti Baselinker nebo zástupci přepravních služeb ze společností FedEx či Zásilkovna.
Protože při naší každodenní obchodní činnosti praktikujeme individuální přístup ke klientům a v našem distribučním centru panuje krom tiché práce robotů i velmi přátelské prostředí našeho personálu, jsme rádi, že existují i příležitosti, jako je Czech On-line expo. Právě při takovýchto off-line akcích si můžeme potřást rukou a seznámit se s konkrétními lidskými tvářemi, odkrýt roušku anonymní profesionality a utužit spolupráci douškem hřejivého moku v příjemné atmosféře inspirativního veletrhu.
Z účasti vystavujících i zájmu návštěvníků bylo zřejmé, že Fulfillment je, vlivem náročnějších požadavků v e-commerce, stále více žádanou službou, a i vlivem války, růstu cen energií, vysoké inflace a změn nákupního chování zákazníků příčinou, proč se otázkou využití této služby e-shopy zaobírají.
Mezi návštěvníky veletrhu i v e-commerce jako takovém se tak profiluje významná skupina e-shopů, která ví, že pro úspěšné fungování ve vztahu k vzrůstajícím nákladům v oblasti energií a mezd je potřeba mít logistické procesy ve svém podnikání dobře zabezpečeny. Navíc právě v krizích chtějí nejúspěšnější firmy získat náskok před konkurencí a dochází k výrazným rozdílům mezi leadry a malými hráči. I v této době chtějí firmy na trhu elektronického obchodování investovat do inovací, věnovat se samotnému byznysu a utéct před konkurencí.
Na závěr bychom rádi poděkovali za návštěvu a podporu na veletrhu také našim partnerům z Asociace pro inovace v logistice APIL, kteří nás při společném inovačním vývoji doplňují ve sdružení nabídkou svých produktů od portálového řešení, přes ERP, WMS, až po napojení na automatizační logistické technologie, roboty a manipulační techniku.
Děkujeme také našemu klientovi s dvacetiletou tradicí, výrobci medových dortů a dezertů s arménskou recepturou MARLENKA. Díky tomuto výrobci jste mohli na našem stánku ochutnat jejich sladké potěšení v podobě medových kuliček. Nejen ty, ale také další produkty skladuje naše distribuční centrum a pomáhá tak Marlence v expanzi jejího nového e-shopu. Velké poděkování patří také organizátorce této akce, paní Swenie Kalianko a jejímu týmu za možnost pravidelně čerpat inspiraci, rozvíjet se a navazovat nová partnerství v oblasti on-line obchodování.