Není to vždy jen sezónní špička, která vám může přinést zvýšený objem objednávek. Může nastat nenadálá situace – třeba náhlá změna v poptávce nebo nečekaný úspěch některého produktu – a najednou zjistíte, že vaše zásoby nestačí. Předvídání objemu objednávek není věštění z křišťálové koule, ale strategické plánování, které zahrnuje analýzu dat, komunikaci s dodavateli a chytré řízení skladu. S takovým přístupem budete připraveni, ať už jde o očekávanou sezónní poptávku nebo o nečekaný skok v objednávkách.
1. Dodavatelé budou dodávat jinak
Je čas podívat se na své dodavatele. Jak rychle dokážou reagovat na nárůst objednávek? Nezaskočí je větší poptávka? Buďte s nimi v kontaktu a nastavte jasné scénáře dodávek, které budou ladit s vaším skladovým prostorem a kapacitami. Outsourcing logistiky vám zde může usnadnit práci – máte jistotu, že externí partner se postará o sklad pro váš e-shop a zajistí, aby skladování zboží probíhalo hladce i v náporových obdobích.
2. Využijte analýzy loňských dat
Data z minulého roku jsou vaší největší zbraní. Které produkty byly hity? Jaké týdny a dny přinesly největší nápor? Použijte data z loňska, zkombinujte je s letošními plány, a tím předejdete krizovým situacím. Práce s daty je základ pro správné řízení skladu a umožňuje připravit zásoby tak, aby odpovídaly očekávané i nečekané poptávce.
3. Plán marketingových aktivit
Marketingové kampaně zásadně ovlivňují objem objednávek. Pokud víte, že plánujete propagaci nebo slevové akce, dejte logistice náskok a připravte sklady. Zvažte také, zda by fulfillment – tedy outsourcing logistiky a skladování zboží – nepomohl zvládat nárůst objednávek efektivněji. Fulfillmentové služby nejenže usnadňují řízení skladu, ale mají podstatný vliv na výsledek a dobrou zákaznickou zkušenost vašeho e-shopu.
4. Předvídat nepředvídatelné
Přiznejme si, že v logistice se může stát cokoli. Ať už je to mediální kampaň, která vystřelí vaši poptávku vzhůru, nebo jiná nečekaná událost, je třeba být připraven. Proto mějte připravený plán B, případně partnera, na kterého se můžete spolehnout. V Dextrum Fulfillment jsme zvyklí řešit nárazové situace a být vaším záložním řešením, abyste se mohli soustředit na svůj e-shop.
Ať už čelíte předvídatelnému nebo nečekanému růstu poptávky, s dobrými daty, komunikací s dodavateli a strategickým řízením skladu zvládnete situaci s přehledem. Pokud hledáte partnera, který vám ulehčí logistické starosti, fulfillment a outsourcing logistiky od Dextra vám pomohou zvládnout nárůst objednávek s lehkostí.
Pokud chcete zjistit, jaké možnosti partnerství vám můžeme nabídnout, ozvěte se nám. Rádi s vámi probereme váš aktuální stav a jak bychom vám mohli pomoct. Můžete vyplnit náš formulář, kdy vám nezávazně spočítáme nákladovou úsporu při využití našich fulfillmentových služeb.